Doğum Kilolarımı Nasıl Verdim ?

14:43:00

Bu konuyu yazmayı Instagram'da çoğu arkadaşım isteyince ve orada detaylıca anlatmam pek mümkün olmadığından böyle bir yazı hazırlamam şart oldu.

Instagramda beni takip etmek isterseniz : seval_akt 

Olaya en başından başlarsam; hamilelik öncesi, hamilelik ve hamilelik sonrası, aslında bu 3 dönem sonrasında kilo verme durumunuzda oldukça etkili... 

Hamilelikten önce; burda plansız bir hamilelik söz konusu ise -ki benimki öyleydi- siz bu paragrafı okumadan alttaki hamilelik kısmında beslenme paragrafıma geçin ;) Ama eğer planlı bir hamilelik durumu var ise, gebe kalmadan önce fazlalıklarınızdan kurtulmanız, çok güzel bir başlangıç olur. Daha sağlıklı bir kilo ile gebeliğe başlamak hem sizin hemde bebeğinizin sağlığı açısından hamileliğinizi çok daha iyi geçirmenizi sağlar. Ben normalde hep 52-53 kg civarlarında olmuşumdur. Ama yeni evliliğin verdiği o rahatlıkla 56kg çıktım ve 56 kg ile de hamile kaldım.

Hamilelik dönemimde ise ilk 22 hafta yani gebelikte şeker testi yaptırana kadar deli gibi şişiyor, evet doğru terim buydu çünkü bildiğin şişiyordum, doğru dürüst yememe rağmen hızlı bi şekilde tartıda yükseliyordum. 22 haftada 11 kg almıştım ki bu benim gibi "tüm gebeliği 12kg ile kapatırım" diyen biri için resmen şoktu. Şeker testi yaptırmam ve aslında tavana vurmuş bir gebelik diyabetim olduğunu öğrenmek benim gibi mükemmelliyetçi biri için resmen bir yıkımdı. Hemen bu alanda bir doktorla görüşüp yemek düzenim,saatlerim,porsiyonlarım ayarlandı. Ve şükür ki sağlıklı beslenme şekliyle iğne kullanmadan şekerim kontrol altında tutuldu. Bu beslenme şekline geçtikten sonra yavaş yavaş ödemlerim indi, anında aldığım ve aslında ödemden ibaret olan kilom indi ve tüm gebeliğimi toplamda 12 kg alarak 68 kg ile bitirdim. Aslında bu kısmı detaylıca başka bir yazıda anlatmam çok daha uygun olur.

Doğumdan sonra ; işte benden beklenen yazı :) Ben oğlumu kendi isteğimle normal doğumla dünyaya getirdim. Eve geldiğimde zaten 62kg olmuştum. Diyorlar ya emzirirken herşey gidiyor diye, hadi canım ya öyle şey mi olur diyoruz, ama cidden gidiyormuş. Deli gibi emziriyor, deli gibi su içiyor ve deli gibi terliyordum. Yediklerime çok dikkat etmek zorunda kaldım çünkü bebeğim gazlı bir bebekti. Onunda etkisiyle doğumdan 3 hafta sonra hamile kaldığım kilo olan 56'ya düşmüştüm hiç birşey yapmadan. Ama hareket yapmadığım ve korse takmadığım için karın bölgem eski formuna dönememişti. Oğlum 3 aylıkken bende süt azalması gibi bi durum yaşandı. Etrafımdaki büyüklerimin ısrarlarıyla onu ye süt olsun, bunu ye süt olsun derken ben bir anda geri 62 kg 'ya çıktım. Evet ben doğumdan sonra kilolarını verip, sonra geri alan yegane kişilerden olmuştum :)



Bir dönem amaaan sütüm olsunda, memeyi kesince diyet yapar veririm diyordum. Çünkü bende artık yemezsem sütüm olmaz psikolojisine girmiştim :) Ama alakası yokmuş... Sonra dedim ki Seval sen ne yapıyorsun, aynadaki görüntünden feci şekilde nefret ediyorsun ve hala yemeye devam ediyorsun. İşe de başlamamla ve dolabımdaki çoğu kıyafetimin dar gelmesi gerçeği ile karşılaşınca anında yediklerime dikkat etmeye ve hareket etmeye başladım. Şimdi 55 kiloya düştüm. Neler mi yapıyorum :

1- Eğer o gün evdeysem güzel bir kahvaltı ediyorum, kahvaltıda kısıtlama getirmiyorum. Eğer işte isem, evde yoğurt-müsli, yoğurt-yulaf-meyve veya süt-yulafla porridge yapıp yanımda getiriyorum.

2- 2 saatte bir ara öğün yapmaya çalışıyorum. Bu ara öğünlerde  bir porsiyon meyve veya bir avuç içi kadar badem-fındık- ceviz tüketiyorum. 

3- Mutlaka 2,5lt su içiyorum.

4- Her gün mutlaka ve mutlaka 2 kez yeşil çay içiyorum. 

5- Öğlenleri protein içerikli salata yiyorum. (Tavuklu, etli, ton balıklı)

6- Akşamları 1 porsiyon kadar sebze yemeği-yoğurt, bazen sadece çorba yiyorum. Ama en en en önemlisi bu tüm yeme işleri saat 18:00 'e kadar bitirmiş oluyorum. O saatten sonra kesinlikle yemiyorum. Belki bir kupa bitki çayı içiyorum o kadar. 

 7- Her gün mutlaka 10.000 adım atmaya çalışıyorum. Telefonuma adım sayar uygulaması indirdim, ordan bana gelen "hedefe şu kadar kaldı" bildirimleri güzel gaza getiriyor :)

8- Sabahları maalesef spor yapma şansım olmadığından akşama bırakıyorum. Akşamları ortalama 30-40 dk yürüme - koşma yapıyorum evde. Eğer koşu bandınız yoksa evde Leslie Sansone'nin  programlarını uygulayabilirsiniz.  Annemlerde kaldığımda bu videolar oldukça işime yarıyor ;)

9- Eğer 30 dakika tempolu yürüdüysem 15 dk bel-karın-bacak çalışıyorum. Bunlarda da daha önceden yaptığım ve bildiğim için pilates tercih ediyorum. Bu yüzden bu konuda birilerini maalesef öneremiyorum. Ama sanırım herkes Ebru Şallı'yı bu konuda beğeniyor, onun bu bölgeler için olan hereketlerini deneyebilirsiniz. 


Yani ben bunları yaparak şu an 55 kg düştüm. 2-3 kg daha vermem lazım, bu şekilde devam ediyorum. Ama benim bu düzenim hala emziren anneler için uygun mudur bilmiyorum, bir uzmanla görüşmeleri daha uygun olur kanaatindeyim. İşte benim kilolardan kurtulma serüvenim böyle :) 

Sormak istediğiniz birşey olursa, yorum yazabilir, mail atabilir veya Instagram'dan direkt ulaşabilirsiniz.
Instagramda beni takip etmek isterseniz : seval_akt 

You Might Also Like

0 yorum