Sarı ya da Röfleli Saça Evde Küllü Dip Boya Yapımı

13:19:00

Belki de şu an çoğu kişinin derdine derman olabilecek bir yazı hazırlıyorum, ama farkında değilim. Dip Boya, özellikle sarı saçlar ve röfleli saçların dip boyası...

Instagramda beni takip etmek isterseniz : seval_akt 
Snapchat'te beni takip etmek isterseniz : swlblog
(Bu fotoğrafta Loreal Excellence Intense 12.1 ile yaptığım dip boyası)

Eğer kendi orjinal saçınızın üzerine paket attırıyorsanız şanslısınız. Ama benim gibi açık ten ve kahverengi bir saçınız varsa, her ay kuaförünüzde dip boya yaptırmak zorundasınız. Ok, yaptırmakta bir sıkıntı yok diyor olabilirsiniz ama, her ay birbirinden farklı dip renkleri, turunculaştırma, röflelerinizdeki renk değişimi derken kafayı yiyebilirsiniz benim gibi... 

Önceden ara ara evde bir kaç dip boya yapma maceram olmuştu ve hatta burada paylaşmıştım. Ama orda yazdığım gibi sonrasında kendim boyamaya devam etmedim. Yine kendimi o kuaför koltuğunda buldum. Ama son 1 yıldır istikrarlı bir şekilde dip boyamı evde kendim yapıyorum. Hem canımın istediği her an sıra beklemek zorunda kalmadan, ev rahatlığımda, alacağım sonuçtan emin olarak boyamı yapıyor, hemde gerçekten maddi olarak kuaföre eskisi gibi bilmem kaç yüz liralar yatırmıyorum :) Kuaföre artık sadece kesim ve yılda bir kez yenilettiğim röflelerim için gidiyorum.
Saçlarım uzun olduğundan ben 2 paket Garnier'in 11.1 Gümüş Sarısı adlı boyasından kullanıyorum. Bildiğiniz gibi sonu .1 ile biten boyalar küllülük içerir. Bende saçlarımda dorelik ve turuncumsu yansımalar değil, küllülükten hoşlanıyorum. Ayrıca bildiğiniz gibi 10 ve üzeri boyalar aşırı şekilde açıcı içerdiği için özellikle koyu saçları açarken turunculaştırma yapar, o turunculuğu istemiyorsanız küllü boyalar tercih etmeniz daha doğru olacaktır. Ama saç dipleriniz koyu olduğu için küllülük içeren bu boyalar bile turunculaşmanın önüne geçemiyor. Onun için boyanın içine extra bir kaç şey eklemek gerekiyor. İşte işin sırrı burada :) 

Dip Boya Karışımım : 
- Garnier 11.1 Gümüş Sarısı
 (En son denememde Loreal Excellence Intense 12.1 Buzul sarı kullandım.)
- 1 tatlı kaşığı kadar saç kremi
- 1 yemek kaşığı kadar su

*(Ayrıca eğer cesaretiniz varsa Igora 0.22 turuncu azaltıcı boyadan nohut tanesi kadar eklenebilir, net çözümdür. Ama profesyonel kullanım için olduğundan ve röfleli kısımları maviye çevirme olasılığı bulunduğundan ben kesinlikle denemedim ve tavsiye de etmiyorum.İşinin ehli birisinin uygulaması daha doğru.)

Nasıl Uyguluyorum?
*Önce boyayı kutu üzerinde yazan talimatlara göre hazırlıyorum. Sonra içerisine saç kremi ve suyu ekleyip iyice yediriyorum. Neden bunları ekliyorsun diyenleriniz olabilir. İşte SIR'ı açıklıyorum ; boya saçlarınızı açarken hızlı bir şekilde açıp turunculaştırmasın diye bunları ekliyorum. Su ve saç kremi boyanın açıcı etkisini yumuşatıp, turunculaştırmadan saçlarınızın açılmasına katkıda bulunuyor. 

*Bu karışımı kirli saçlarıma (temiz saçınıza yapmayın açıcı boyalar olduğu için saç derinizde yanma hissedersiniz), bir ayırma tarağı ile ince ince ayırarak çıkmış olan diplerime 3-4cm taşırarak sürüyorum. Bu şekilde bir önceki dip boyada boyamış olduğum yerlerin üzerinden bir kez daha geçmiş oluyorum. Örneğin, dipleriniz 2cm ise, 5-6 cm 'e dip boya karışımını sürüyorum. Serin bir ortamda 50dk veya 1 saat kadar bekliyorum. Neden serin ortam ? Çünkü sıcak, saçlarınızdaki açıcı boyayı aktif hale getirip turunculaştırarak açılmaya teşvik eder. Hatta şu öneriyi de yapabilirim; isterseniz ara ara saç kurutma makinenizi soğuk hava moduna alıp 15dk da bir saçlarınıza soğuk hava tutabilirsiniz beklerken... 

*Bekleme süreniz bittikten sonra duşa giriyoruz ya; işte orda durun, benden size süper bir SIR daha. Röfleleriniz, baleyajlarınızda bu işten nasibini alacak desem ;) Bildiğiniz gibi röflelere cila yapılmazsa bir süre sonra o canlılığını yitirir ve mat durur. Buna da bu dip boya işlemi ile çözüm var, bir taşla iki kuş... Duşta saçlarınıza az bir su dökün ve saç diplerinizdeki boyayı ve hatta eğer hazırladığınız boyadan kalan varsa onuda alıp, kafanızdaki tüm boyayı saçınızın tamamına yedirin. Saçlarınız böyle mıçmıç bişi olacak... Duşta bu şekilde bir 5 dk daha bekleyin. Ondan sonrası bildiğiniz gibi saçlarınızı yıkayıp, kremleyip çıkın. 

EVET!!! Hem küllü dip boyanızı yapmış oldunuz, hemde tüm saçınıza cila atıp, var olan röflelerinizi koyulaşan ve matlaşan rengini açıp canlandırdınız...  Benim yaklaşık bir yıldır evde dip boya yapımım bu şekilde. Ama şunu söylemeliyim ki ben bu işte profesyonel biri kesinlikle değilim. Tamamıyla internette araştırarak ve kendi saçıma uyarladığım dip boya rutinim bu şekilde... Sizde saçlarınızın durumuna göre, kendi orjinal saç renginize göre ve yıpranma durumuna göre bir düzen belirlersiniz deneyerek... Ama konu saç olduğundan öyle her duyduğunuz okuduğunuz şeyi yapmayın, sizin saçlarınıza uygun mu, saçlarınız aşırı yıpranmış mı, bunları göz önünde bulundurarak rutininizi oluşturun, sonra o güzelim saçlar elinizde kalmasın ;)

Ayrıca en son yaptığım dip boya da Loreal Excellence Intense 12.1 'i kullandım, Garnier'e göre daha küllü bir bitiş sağladı. Bundan sonra Loreal ile devam edeceğim. 

You Might Also Like

12 yorum

  1. Teşekkürler nasıl yapacağımı kara. Kara düşünüyordum şimdi hemen boyamaya geçeceğim

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşlar benim saclarim boyadan ötürü yanmıştı. Bilginiz olsun Likid keratin serum yüklemesinden sonra saç sağlığım tekrar eski haline geldi. Yoksa ben saç bakım yağları ve maskeler için özellikle argan yağına ve kuaförde saç bakımına boşuna para harcadım. Siz bari harcamayın. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba likit keratinin markasını yazsaydınız keske

      Sil
  3. Merhaba saç renginize bayıldım bende denemek istiyorum bu boya yi alıp birazda igora 0.22 kullansam aynı sizin renk olurmu acaba

    YanıtlaSil
  4. Merhaba benim saçım orijinal şuan. orta yaş üstü sayılırım bundan dolayı beyazım çok. lorealın buzul sarısını aldım çok beğenerek yukarıdaki gibi 😊 sorum şu orijinal saçada saç saç kremi ve su katmak gerekiyor mu? Turunculuk istemiyorum saçımda.

    YanıtlaSil
  5. Bende aynı dediklerinizi birebir uyguladım bekliyorum şuanda sacıma boyanın girmesini ciddi kara kara dusunuyordum napıcam diye teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Saçarımda sürekli değişim yapıyorum önce düz boyuyordum ama bir süredir röfle veya balyaj yaptırıyorum saçlarım çok yıpranıyor hatta yanmışlığı da var ama artık sorun yaşamıyorum çünkü liquid keratin kullanmaya başladım saçlarım yandığında kuaförümün tavsiyesiyle kullanmaya başlamıştım yanık saçlarımı düzeltmişti kestirmeye gerek kalmadan tabi az kestirdim ama uç kısımları şimdi de yıpranma ve mat görüntü olmaması için kullanıyorum saçlarım hep canlı ve dolgun görünüyor bu sayede sanki kendi saç rengim gibi.

    YanıtlaSil
  7. Ben bu renge hastayım ama saçlarım çok koyu olduğu için boyama denemem tam bir fiyasko oldu saçlarım yandı belimin altına kadar saçlarım var ve bob kesim yapalım uzadıkça keselim düzelir yavaş yavaş diyor kuaför zaten benim saçım yavaş uzuyor yandı iyice yavaş olucak bu sebeple herkese sordum söylenen herşeyi denedim ama en sonunda canım arkadaşım doğal olan bir keratin bulmuş patentli olanından aldık saçlarım düzeldi düzgün bir şekilde boyattım artık boya yaptırmadan öncede kullanıyorum ki saçlarım güçlü ve sağlıklı olsun ve sorun yaşamıyım diye kullanmaya başladıktan sonra hiç sorun yaşamadım hiç bu yüzden yazmak istedim bu renge benim gibi hayran olan ama yanma korkusu ile yapamayan varsa diye.

    YanıtlaSil
  8. Olaplex kullanın 100ml 70 lira. Boyadan önce kullanırsanız ya da boyaya az miktar katarsanız saçlarınız yanmaz ama boyalı saça mutlaka serum kullanılmalı. Onun için kendinize uygun bir serum alıp kullanabilirsiniz. Olaplex ile boya yapan kuaförler cebinizi yakıyor maalesef. Ne saçlarınız yansın ne cebiniz hepsiburadada satılıyor☺️

    YanıtlaSil
  9. Tekekkurle seval hanım benimde dip boyam gelmişti biktim artık her ay boyatmaktan çok araştırdım nette sizin boya tarifinizi uyguladım gümüş sarıyla buzul sarı karıştırdım sonuç güzel evde ilk boyamada biraz çok az kızıllık olur ama ikinci boyamada oturur sonuç güzel demekki kuaförlere dünya para harcak dansa evde kendimizde yapabiliyormuşuz ben tutturdum paylaşmak istedim herkez başara bilir evde

    YanıtlaSil
  10. Keratinin markasini ve nerede bulacagimizi yazar misinz ?

    YanıtlaSil
  11. Cok guzel anlatmışsınız teşekkürler oncelikle bu guzel anlatim için yanliz bisey kafami kurcaliyor demissiniz ya banyoda 5 dakka bekletin kmple karıştırarak dip boyasi küllü bir renk alttaki rofleyi yeşermezmi acaba merak ettim

    YanıtlaSil